
Vår nabo, samarbeidspartner og en viktig del av nærmiljøet på Tøyen som bl.a. har huset festivalene Oslo Fri 2023 / 2024, samt flere av våre fagsamtaler, kan forsvinne i 2026.
Daglig leder ved Oslo teatersenter, Jarl Flaaten Bjørk, har et debattinnlegg i Klassekampen 20. oktober, hvor han ber om at driften av Gamle Munch får fortsette:
Det koster alltid mer å drive brannslukking enn å forebygge. Kunst- og kulturhuset Gamle Munch har vist seg å være et kraftfult sted der lokalmiljøet og kunst- og kulturutrykk møtes. Kulturbyråd Anita Leirvik North har besluttet å selge Gamle Munch, og hevder hun skal finne private kjøpere som fortsetter driften.
Slik Gamle Munch brukes i dag, er det et sted der ungdom føler seg trygg. Med Gamle Munch har Oslo kommune skapt det tredje stedet, der innbyggerne føler seg hjemme. I den kommende perioden der kommunen nå ser seg om etter kjøpere, må driften derfor fortsette. Døra til Gamle Munch må ikke stenges den 31. desember.
Siste ni saker

Workshop i Butoh-dans i august

Årsmøte, klovneri og scenekunstkollektivet!

Utøverkurs for scenekunstnere

Oslo Ung nærmer seg

Teater Exit, visningsforestilling 13/5

Klovneworkshop med Patrick van den Boom

Teatergruppene gjør seg klare for Oslo Ung

Troll kan temmes – spilles denne uka

