Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran, så fremt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning.
Avtalen vil i tillegg bli utfylt av relevante lovbestemmelser som regulerer kjøp av varer mellom næringsdrivende og forbrukere.
Selger er Oslo teatersenter, Hovinveien 1, 0576 Oslo, post@osloteatersenter.no, tlf. 22 67 11 39, org.nr. 971 278 293, og betegnes i det følgende som selger/selgeren.
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.
Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren.
Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.
- Alle elever ved Oslo teaterskole må registrere seg her for å betale.
- Elever som fortsetter fra forrige år må også gjennomføre registreringen for å betale.
- Betaling gjøres med Vipps eller kort (Visa, Mastercard, Amex).
- Ved manglende betaling etter 2. purring overføres faktura til inkasso.
Avmelding skal skje skriftlig til både instruktør og på e-post til teaterskole@osloteatersenter.no.
Utvikling av gruppedynamikk og stabilitet for elevene i gruppene er en særdeles viktig faktor ved Oslo teaterskole, og det er derfor nødvendig at elever/foresatte samtykker til følgende:
- Melde om eventuelt fravær, senest fire timer før selve øvingen.
- Gyldig fravær anses som sykdom, obligatorisk skolearbeid, jubileumsdager og familiesammenkomster.
- Fravær fra en øvingsdag må meldes til instruktør så snart informasjonen foreligger. Gjentas fraværet uten melding eller informasjon til instruktør hele tre ganger, varsles foresatte/eleven, og eleven vil miste sin plass uten refundering av skolepenger.
- I løpet av våren og særlig i perioden mars til mai hvor gjennomkjøring og selve forestillingsperioden ligger, bes det om at eleven ikke planlegger reiser eller andre aktiviteter som forhindrer deltakelse på øvinger, generalprøve og forestillinger.
Instruktøren for gruppen er ansvarlig om å opplyse om viktige datoer for de overnevnte samlingene i god tid, slik at eleven/foresatte kan informere om eventuelt fravær i god tid før den aktuelle dagen.
Registrering anses som godkjenning av disse vilkårene.
Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen eller loven, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene kreve oppfyllelse av avtalen, eller kreve avtalen hevet. Selgeren vil også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling og inkassogebyr.
Heving
Selger kan heve avtalen dersom det foreligger vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøperens side. Selger kan likevel ikke heve dersom hele kjøpesummen er betalt. Fastsetter selger en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse og kjøperen ikke betaler innen denne fristen, kan selger heve kjøpet.
Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr
Dersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selger kreve renter av kjøpesummen etter forsinkelsesrenteloven. Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso. Kjøper kan da bli holdt ansvarlig for gebyr etter inkassoloven.
Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er selger. Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren, i tråd med personopplysningsloven, kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Kjøperens personopplysninger vil kun bli utlevert til andre hvis det er nødvendig for at selger skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle.
For mer informasjon om behandling av personopplysninger, se vår personvernerklæring.
Klager rettes til selger innen rimelig tid. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling.
Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.
Kontakt
Hvis du har spørsmål om salgsbetingelsene – ta gjerne kontakt med oss: post@osloteatersenter.no.